• Dit evenement is voorbij.

Bijeenkomst ‘Een Wereld, een Economie’, Gent

28 mei 2016 | 13:00 - 17:00

Broederschap in de economie

met John Hogervorst en Luuk Humblet

Een associatieve economie, zoals Rudolf Steiner deze omschreef, staat in het teken van de broederschap. Dat betekent, bedrieglijk eenvoudig gezegd, een economie van samen werken en samen delen. Tijdens deze bijeenkomst gaan we onderzoeken wat er voor nodig is om tot een economie van broederschap te komen. Tevens maken we een begeleide rondwandeling door het oude Gent en horen en zien we welke aanzetten tot broederschap er in het verleden hebben geleefd.

John Hogervorst is redacteur/uitgever van Driegonaal en Nearchus CV. Luuk Humblet is winkelier van De Blauwe Bloem, een winkel op associatieve basis, en tevens stadsgids. Beiden zijn als ondernemer betrokken bij de Stichting Sleipnir, een samenwerkingsverband van ondernemingen die een nieuwe economie dichterbij willen brengen.

Nadere info en aanmelding (noodzakelijk):

+32-9-2330574 of info@AE-Vereniging.org

Aanmelding evenement: