Presentatie in Aalst

18 november 2016 | 20:00 - 22:00

Op vrijdagavond 18 november 2016 om 20:00 u. zullen Mia Stockman en Luuk Humblet op uitnodiging van de Michaelischool in Aalst een presentatie houden over

De Vernieuwingsimpuls
van  Rudolf  Steiner
voor de Economie

een kennismaking met de grondslagen van associatieve
economie en een praktijkvoorbeeld

Dr. Rudolf Steiner (1861 – 1925) heeft baanbrekende nieuwe inzichten aangereikt op velerlei gebieden: de pedagogie, de geneeskunde, de landbouw, de kunst… Minder bekend is dat hij ook voor het vormgeven van ons economische leven een belangrijke impuls heeft gegeven.

In 1922 bracht Steiner in een compacte cursus voor studenten een nieuwe, toekomstgerichte vorm van economie naar voren die broederschap als leidend principe heeft. Niet met elkaar concurreren, maar vruchtbaar samenwerken is de boodschap.

In de natuurvoedingswinkel De Blauwe Bloem in Gent zijn Mia Stockman en Luuk Humblet al bijna dertig jaar geleden met deze associatieve economie aan de slag gegaan. In de praktijk is gebleken dat deze vorm van economie niet alleen erg efficiënt is, maar ook veel prettiger werkt voor consumenten, handelaren en producenten (met andere woorden: voor ons allemaal).

Op vrijdag 18 november 2016 om 20:00 u. in de Michaelischool,
Affligemdreef 71  BE-9300  AALST

zullen zij vertellen over de grondslagen van de associatieve economie en over hun praktijkervaringen met consumenten en producenten van voornamelijk biologisch(-dynamisch)e levensmiddelen. Wie graag wil horen over hun ervaringen, die zij met veel beeldmateriaal zullen toelichten, is van harte welkom. Tussen de inhoudelijke gedeeltes is ook ruimschoots tijd voor vragen en gesprek voorzien.

Datum:
18 november 2016