Academie op donderdag in Gent

20 april 2017 | 19:00 - 4 mei 2017 | 22:00

Een Nieuwe Visie op Economie
– deel 1 –

Eén van de beroemde uitspraken van Albert Einstein luidt:

“We kunnen problemen niet oplossen met dezelfde manier van denken waarmee we die problemen veroorzaakt hebben.”

Dit geldt in hoge mate ten aanzien van economische vraagstukken zoals:
Hoe  komt  een  correcte  prijsvorming  tot  stand?
Hoort concurrentie wel thuis in een eigentijdse economie?
Welke  plaats  komt  de  economie  toe  in  onze  samenleving?
Waar liggen de oorsprong en de uiteindelijke bestemming van kapitaal?
Welke drie kwaliteiten heeft geld en hoe kunnen die tot hun recht komen?
Waarom zijn associaties nodig om in de economie evenwicht te scheppen?
Kunnen we economie funderen op broederschap in plaats van op broederstrijd?
……………………………………………………………………………………………?

De Vereniging voor Associatieve Economie organiseert in samenwerking met de winkel De Blauwe Bloem in het voorjaar van 2017 in Gent een reeks van drie bijeenkomsten op donderdagavond.

Deze eerste, verkennende reeks is bedoeld voor eenieder die in de gaten heeft dat we in de nabije toekomst een nieuwe vorm van economie nodig zullen hebben, voor onszelf maar nog veel meer voor onze kinderen en kleinkinderen. In samenspraak met de deelnemers kan een vervolgreeks van drie bijeenkomsten georganiseerd worden.

Voor het volgen van deze reeks bijeenkomsten is in het geheel geen specifieke voorkennis nodig, wel bereidheid om zich met nieuwe ideeën uiteen te zetten.

Academie 2aAcademie 2b

Data en Werktijden:

De bijeenkomsten gaan door op donderdagavonden
20 apr. – 27 apr. – 04 mei 2017
telkens van 19:00 u. tot 22:00 u.

Deelname  aan  de  reeks  kost  € 52.50  voor leden van de Æ-Vereniging, € 60 voor niet-leden en € 45 voor studenten.

We bieden tevens een eenvoudige maaltijd aan om om 18:00 u., mits aparte aanmelding en betaling van € 5 per keer.

Aanmelding:

Uiterlijk op 10 april 2017, telefonisch +32-9-2330574 of via  info@AE-Vereniging.org.

Uw inschrijving is definitief na ontvangst van de deelnemersbijdrage op bankrekening van de Vereniging voor Associatieve Economie: BE90 5230 8023 4132 (TRIOBEBB).

Begin:
20 april 2017 | 19:00