• Dit evenement is voorbij.

‘Seminarie op Zaterdag’ in Gent nov. 2016

19 november 2016 | 10:00 - 15:00

Een Nieuwe Economie: Visie en Praktijk

De Vereniging voor Associatieve Economie organiseert in samenwerking met de winkel De Blauwe Bloem op zaterdag 19-11-2016 in Gent een studiebijeenkomst met twee gastsprekers:

Sebastian Bilbao: De Evolutie van het Fenomeen Sociale Driegeleding

driegeleding-witEen inleiding tot de Sociale Driegeleding zoals onthuld door Rudolf Steiner, bestaande uit recht, cultuur en economie. Het driegeledingsconcept wordt in historische context behandeld om de ontwikkeling ervan doorheen de geschiedenis te belichten. De inhoud van deze lezing vormt een basis om het concept Associatieve Economie te begrijpen.
Sebastian Bilbao is actief lid van de sectie Sociale Wetenschappen aan het Goetheanum.
Hij houdt zijn lezing in het Engels; we voorzien een samenvattende vertaling in het Nederlands.

Ben Gevonden: De Praktijk van Ondernemen met Driegeledingsimpuls

odinOdin is een ketenorganisatie van en voor samenwerkende producenten, groot- en detailhandel en consumenten in biologisch-dynamische en biologische voeding. De organisatie telt op dit moment bijna 400 medewerkers. Welke uitdagingen en vraagstukken zijn de afgelopen 33 jaar aan de ondernemers van Odin voorbijgekomen, welke oplossingen zijn gezocht en wat is er bereikt?
Ben Gevonden is directielid van Odin BV en ondernemerslid van de Coöperatie Odin.

Tussen en na deze bijdragen zal ruimschoots tijd voorhanden zijn voor onderlinge uitwisseling en nadere kennismaking. Er is ook een lunchpauze voorzien.
Het seminarie kan enerzijds dienstig zijn als vervolg en verdieping voor wie een editie van de ‘Academie op Zaterdag’ heeft gevolgd. Het kan anderzijds evengoed tot opmaat dienen voor wie overweegt de academie te willen gaan volgen.
Voor deze bijeenkomst is in het geheel geen specifieke voorkennis nodig, wel bereidheid om zich met nieuwe (dus écht nieuwe!) gezichtspunten en ideeën uiteen te zetten.

Datum en Werktijden:

De bijeenkomst gaat door op zaterdag 19 nov. 2016 van 10:00 u. tot 15:00 u.. Een eenvoudige lunch met soep en brood is inbegrepen.

Deelname aan de reeks kost € 30 voor leden van de  Æ-Vereniging, € 35 voor niet-leden en € 25 voor studenten.

Aanmelding:

Uiterlijk op 09 november 2016, telefonisch +32-9-2330574 of  via info@AE-Vereniging.org.

Uw inschrijving is definitief na ontvangst van de deelnemersbijdrage op bankrekening van de Vereniging voor Associatieve Economie: BE90 5230 8023 4132 (TRIOBEBB).

Datum:
19 november 2016