« Alle Evenementen

• Dit evenement is voorbij.

Drie bijeenkomsten – Academie op Woensdag in Gent v.a.

21 februari 2018 | 18:30 - 22:00

€75

Economie helemaal anders!

Een Nieuwe Visie op Economie – deel B

Eén van de beroemde uitspraken van Albert Einstein luidt:

“We kunnen problemen niet oplossen met dezelfde manier van denken waarmee we die problemen veroorzaakt hebben.”

Dit geldt in hoge mate ten aanzien van vragen die ons economische leven betreffen, zoals

– Waarom zijn associaties nodig om in de economie evenwicht te scheppen?
– Hoe kunnen de drie kwaliteiten van het geld tot hun recht komen?
– Waar liggen de oorsprong en de bestemming van kapitaal?
– Hoort concurrentie thuis in een eigentijdse economie?
– Wordt economie de wegwijzer naar wereldvrede?

De Vereniging voor Associatieve Economie organiseert in de winter van 2018 in samenwerking met de winkel De Blauwe Bloem in Gent opnieuw op woensdagavond een eerste reeks van drie bijeenkomsten over Een Nieuwe Visie op Economie.

Deze bijeenkomsten zijn bedoeld voor eenieder die in de gaten heeft dat we in de nabije toekomst een nieuwe vorm van economie nodig zullen hebben, voor onszelf maar nog veel meer voor onze kinderen en kleinkinderen.

Een eerste reeks is in het najaar van 2017 doorgegaan. Beide reeksen kunnen los van elkaar worden gevolgd en elke reeks kan als vervolg op de andere worden gezien. Ook is voor het volgen van deze bijeenkomsten in het geheel geen specifieke voorkennis nodig, wel bereidheid om zich met nieuwe ideeën uiteen te zetten.

Academie 2aAcademie 2b

Data, werktijden en prijzen:

De bijeenkomsten gaan door op de volgende woensdagavonden:

21 februari en 07 maart 2018 plus een met de deelnemers nog te bepalen derde avond in maart of april, telkens van 18:30 u. tot 22:00 u.

Deelname  aan  de  reeks kost  € 65  voor leden van de Æ-Vereniging, € 75 voor niet-leden en € 55 voor studenten.

We bieden tevens de mogelijkheid om 18:00 u. een eenvoudige maaltijd te gebruiken, mits aparte aanmelding en betaling van € 5 per keer.

Aanmelding:

Uiterlijk op 14 februari 2018, telefonisch +32-9-2330574 of via  info@AE-Vereniging.org.

Uw inschrijving is definitief na ontvangst van de deelnemersbijdrage op bankrekening van de Vereniging voor Associatieve Economie: BE90 5230 8023 4132 (TRIOBEBB).

Datum:
21 februari 2018